Path 2Combined Shapecheckclipboardfacebookgithubglue icongoogle-plusinstagramlinkedinGroupsearchselectslideshareFill 57Group 3Group 2twitteryoutube
Menu
NL
Digital Bootcamp

Museums Association: Digital Bootcamp

29.01.19 vorming

De Museums Association organiseert een ééndaagse conferentie over Digital Basics voor musea. Dat Digital Bootcamp vindt plaats in Manchester met het Engels als voertaal, en is gericht op musea die willen nagaan in hoeverre ze klaar zijn voor de digitaal genetwerkte wereld en of hun technologische skills op peil zijn, dan wel of ze enige training nodig hebben. Subthema's zijn: sociale media in de praktijk, effectieve content, meten en evalueren van succes en bereik en 'digitale chirurgie' (ad hoc antwoorden op een selectie van ingediende vragen over online werken).

Zwaargewichten in digitaal werken leiden masterclasses, delen goede praktijken en geven advies op maat doorheen de dag.

Dit evenement is bedoeld voor museumprofessionals die hun digitale vaardigheden willen verfijnen, te weten willen komen waar ze hun tijd en geld moeten aan besteden, en het zelfvertrouwen willen krijgen om hun eigen digitale projecten te realiseren in hun museum.

Aangekondigde sprekers:

  • Jane Audas, Digital Producer
    Jane Audas is digital producer gespecialiseerd in het aanmaken en bouwen van digitale content voor de culturele sector. Zij heeft aan een breed gamma van projecten gewerkt voor instellingen zoals het Natural History Museum, het Science Museum, het Victoria & Albert Museum, het National Maritime Museum, Channel 4, de Nottingham Castle Trust, het Imperial War Museum en de Wellcome Trust. Ze is ook schrijver en curator, met een focus op design en ambachtelijke kunst.
  • Mike Ellis, Thirty8 Digital
    Mike Ellis was gedurende zeven jaar head of web voor het National Museum of Science & Industry. Hij heeft ook met overheidsagentschappen, het hoger onderwijs en musea gewerkt, gedurende een vier jaar durende opdracht voor het non-profit IT-bedrijf Eduserv. Hij is een gastdocent in de University of Leicester’s Digital Heritage MA, en leidt mee het agentschap Thirty8 Digital.
  • Chris Unitt, Founder, One Further
    Chris Unitt is de stichter van One Further en is gespecialiseerd in digital analytics en gebruikersonderzoek. Hij werkt samen met culturele organisaties die een beter begrip willen krijgen van hun publiek of doelgroepen en hoe die de beste dienstverlening te bieden. Huidige klanten zijn o.a. het Victoria & Albert Museum, de Royal Academy of Arts, en de Royal Museums Greenwich.

Datum en locatie:

  • 29 januari 2019, van 10u45 tot 17u
  • Science and Industry Museum, Manchester

Ticketinfo:

  • Leden Museums Association:
    • individueel, bedrijfs- of institutioneel lid: £ 12
    • individueel lid: prospectief AMA-lid: £ 95
    • individueel lid: student, gepensioneerd, vrijwilliger of ongewenst: £ 55
  • Niet-leden: £195

Twitter: #MADigitalBootCamp


Lees meer en volg de verdere evolutie van het programma op de website van Museums Association

Vlaanderen - Verbeelding werkt