All our yesterdays (Tentoonstelling)

De reizende tentoonstelling "All our Yesterdays. (1839-1939) Life Through The Lens Of Europe’s First Photographers" komt naar Leuven/Heverlee. "All our Yesterdays" startte als een tentoonstelling in Pisa in de lente van 2014, en reist nu doorheen Europa om Europeana dichter bij de burger te brengen. In Leuven krijgt de tentoonstelling een lokale dimensie dankzij de collecties van het Leuvense stadsarchief. De geschiedenis van Leuven is onlosmakelijk met het Europese verhaal verbonden sinds de grote brand in 1914.

Onderzoeksproject Archiving Interactive Media (AIM) van start (Lancering)

Januari 2015 markeert de start van het Nederlandse KIEM-programmaproject Archiving Interactive Media (AIM). Binnen dit project werken de Universiteit van Amsterdam en de kennisinstellingen LIMA en Stichting Digitaal Erfgoed Nederland (DEN) samen met de private partner Data Matters om een jaar lang onderzoek te doen naar de conservering van digitale culturele objecten die interactief, vernetwerkt, procesmatig en contextafhankelijk zijn.

Copyright for Creativity presenteert manifest voor hervorming auteursrecht (Publicatie)

De Copyright for Creativity (C4C) coalitie lanceerde op 19 januari 2015 haar manifest auteursrecht. In dit manifest zet de coalitie haar visie uiteen over hoe de Europese Unie innovatie en creativiteit zou moeten ondersteunen door middel van deze auteursrechtenhervorming. Het Samenwerkingsverband Auteursrecht en Samenleving (SA&S) overweegt het lidmaatschap van C4C. Dankzij hun Europees netwerk kan SA&S beter wegen op de Europese auteursrechthervorming.

24 februari 2015 - 26 februari 2014

Digital Fashion Futures (Conferentie)

Op 24, 25 en 26 februari 2015 organiseert Europeana Fashion in samenwerking met het MoMu - ModeMuseum Provincie Antwerpen een internationale modeconferentie. De conferentie Digital Fashion Futures onderzoekt de toekomst van mode en mode-erfgoed in het digitale tijdperk. Twee vragen staan centraal: hoe kan digitale mode content gebruikt worden om engagerende concepten te creëren voor hen die deze content consumeren en wat is de rol van het digitale aspect in de business modellen van de toekomst?

Kunstenpunt (Lancering)

Kunstenpunt is een gloednieuwe organisatie die het licht zag op 1 januari 2015. De organisatie is een fusie van Muziekcentrum Vlaanderen, Vlaams Theater Instituut (VTi) en BAM (Instituut voor beeldende, audiovisuele en mediakunst). Kunstenpunt is hét aanspreekpunt voor alle muziekgenres, podiumkunsten en beeldende kunsten, zowel nationaal als internationaal. De organisatie kreeg als kerntaken praktijkondersteuning, visieontwikkeling door veldanalyse en het uitbouwen van collectieve internationale relaties mee. In 2015 heeft Kunstenpunt drie inhoudelijke prioriteiten.

met de steun van de vlaamse overheid

Copyright © 2015 PACKED / Legaal / Privacy / Sitemap
Webdesign by thisconnect.be / pixelman.be